Reply
The Blissful Six 4 kids; 1 angel baby; Massachusetts 10260 posts
30th Dec '12
Quoting Rumpelstiltskin:" SO is my slave... muahahahahahahaha "


LOL!

Sofia's Mummy♥ 1 child; United Kingdom 7331 posts
30th Dec '12

<blockquote><b>Quoting Rumpelstiltskin:</b>" It is a lovely excuse to be waited on though! :D"</blockquote>




I still use that excuse! "Sam, can't you see I'm Breastfeeding?!" "Sam, I just had a baby ... (2 years ago)"

Emily Thorne 2 kids; Quetzaltenango, Guatemala 26302 posts
30th Dec '12
Quoting Sofia's Mummy♥:" <blockquote><b>Quoting Rumpelstiltskin:</b>" It is a lovely excuse to be waited on ... [snip!] ... I still use that excuse! "Sam, can't you see I'm Breastfeeding?!" "Sam, I just had a baby ... (2 years ago)""


lmao

Emily Thorne 2 kids; Quetzaltenango, Guatemala 26302 posts
30th Dec '12

HOMG My b**bs hurt soooooo bad.... Not my nipples, not that raw feeling, but like my breast.... all of it... ugh, is this me making more milk or something?



They are still soft and Lucia just nursed off both sides (miraculously, she is now sleeping) but damn it kind of burns like...



complain complain complain... I know! :D

Bubble Bum Due August 17; 1 child; Imperial, California 2905 posts
30th Dec '12

Hey ladies,



I have a question about the ins and outs of BF when pregnant. I know I can and plan too but won't that mean baby #2 won't get colostrum? Can I pump and store ahead of time or should I wait? And any other advice you ladies have !!!



Oh by the way me and DS have been BF for 15 months strong :)

[Boats&Hoes] 2 kids; Youngstown, Ohio 62966 posts
30th Dec '12
Quoting Rumpelstiltskin:" OMG, when is the second growth spurt supposed to happen?? Lucia is nonstop on me again... I have to pack ... [snip!] ... I'm leaking like crazy!! I'm annoyed, but to be honest, I enjoy BFing more now!! Just not every moment of the day!! haha"


http://www.whattoexpect.com/first-year/ask-heidi/baby-growth-spurts.aspx



Although growth spurts can happen anytime during the first year, your baby will most likely have his initial spurt between one and three weeks; and another between six and eight weeks. After that, you can expect more at three months, six months, and nine months. The good news: A baby's growth spurts usually last only a couple days, so your baby (and your life) should get back to normal soon.




I just received an e-mail about this. :)

[Boats&Hoes] 2 kids; Youngstown, Ohio 62966 posts
30th Dec '12
Quoting Rumpelstiltskin:" HOMG My b**bs hurt soooooo bad.... Not my nipples, not that raw feeling, but like my breast.... all of ... [snip!] ... off both sides (miraculously, she is now sleeping) but damn it kind of burns like... complain complain complain... I know! :D"


I always get that feeling right before I start leaking. Maybe it's your let down?

Emily Thorne 2 kids; Quetzaltenango, Guatemala 26302 posts
30th Dec '12
Quoting [Boats&Hoes]:" I always get that feeling right before I start leaking. Maybe it's your let down? "


It happens right after I feed/pump... like suddenly I need more milk or something! It's painful and annoying.

Kara-lynn Due July 21; 65 kids; Florida 2063 posts
30th Dec '12

<blockquote><b>Quoting Bubble Bum:</b>" Hey ladies, I have a question about the ins and outs of BF when pregnant. I know I can and plan too ... [snip!] ... time or should I wait? And any other advice you ladies have !!! Oh by the way me and DS have been BF for 15 months strong :)"</blockquote>




I am currently almost 11 weeks pregnant and still breastfeeding my 16 month old. I'm not sure I would recommend pumping as your milk does change while your pregnant. It is not the same as the milk your newborn will be receiving when you have your baby. No matter what you do at some point in the third trimester your milk will turn into colostrum.

Bubble Bum Due August 17; 1 child; Imperial, California 2905 posts
30th Dec '12
Quoting Kara-lynn:" <blockquote><b>Quoting Bubble Bum:</b>" Hey ladies, I have a question about the ins ... [snip!] ... when you have your baby. No matter what you do at some point in the third trimester your milk will turn into colostrum."


mmm interesting lol and your pregnant again congrats!!! I'm 7 weeks today :)

Kara-lynn Due July 21; 65 kids; Florida 2063 posts
30th Dec '12

<blockquote><b>Quoting Bubble Bum:</b>" mmm interesting lol and your pregnant again congrats!!! I'm 7 weeks today :)"</blockquote>




Hahah thanks!!
I didn't even look at who posted the question!!! Haha great news! Congrats :)



Adventures in Tandem Nursing is a great book I really recommend reading.



The changes in milk are not harmful to your nursling now- They resemble the typical changes that happen as nursing slows & the weaning process begins- Higher protein content, higher sodium... But I do not think it is the best option for a newborn.

Emily Thorne 2 kids; Quetzaltenango, Guatemala 26302 posts
30th Dec '12

I keep getting mixed answers on BF poop... on here y'all say it's normal not to poop everyday... but la leche league keeps telling me not only is it bad not to poop everyday, it's dangerous! And she should have like 4 dirty diapers a day...



I'm getting worried and confused... :(

justanothamotha Due January 20; 130 kids; Climax, Michigan 5120 posts
30th Dec '12
Quoting Rumpelstiltskin:" I keep getting mixed answers on BF poop... on here y'all say it's normal not to poop everyday... but ... [snip!] ... not to poop everyday, it's dangerous! And she should have like 4 dirty diapers a day... I'm getting worried and confused... :("

Under a month old poop every day - after a month old poop whenever.



If your baby is under 1 month & goes 24 hrs without a poop, consult a lactation consultant.

Emily Thorne 2 kids; Quetzaltenango, Guatemala 26302 posts
30th Dec '12
Quoting justanothamotha:" Under a month old poop every day - after a month old poop whenever. If your baby is under 1 month & goes 24 hrs without a poop, consult a lactation consultant."


Shit. Lucia is two weeks old.

justanothamotha Due January 20; 130 kids; Climax, Michigan 5120 posts
30th Dec '12
Quoting Rumpelstiltskin:" Shit. Lucia is two weeks old."

How long has it been?