Reply
lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting susanesque:</b>" Here you go, Rachel! These are the two t-shirt ones I made. Hope you can see these ok, my flash was ... [snip!] ... been looking up ways to improve my seam allowances. ----- On another note, what do you ladies use in your wipe solution?"</blockquote>




I use a 32 oz cup and put a drop of baby soap, drop of tto, cover the bottom with sunflower oil enriched with vit e, then fill with water.



When I researched it you basically want a cleanser, a disinfectant, and an oil.



Olive oil, vegetable oil, almond oil and coconut oil are also acceptable oils. Some people put lavender in there or other essential oils.

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
8th Mar '13
Quoting lolajessup:" <blockquote><b>Quoting susanesque:</b>" Here you go, Rachel! These are the two t-shirt ... [snip!] ... vegetable oil, almond oil and coconut oil are also acceptable oils. Some people put lavender in there or other essential oils."


How has it been on your bubs skin?



That sounds like a nice mix :)

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" How has it been on your bubs skin? That sounds like a nice mix :)"</blockquote>



It's great. I think she may not have agreed with the coconut oil cause since I switched her rash is gone.



Eta I also wash her down with the wipes between baths and it makes her skin soooo soft. I was just rubbin her hair with it cause she has a lot of dry skin on her scalp and it helped loosen it up and smooth it.

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
8th Mar '13

Haha i've been naughty & splurged a little bit :oops: ... again.



I bought another squishy hybrid fitted
2 alva pail liners
2 wet bags
5x viscose flushable liners
1 x woollen soaker



I need to stop......



hah, as if :lol:

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
8th Mar '13
Quoting lolajessup:" <blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" How has it been on your bubs skin? That sounds ... [snip!] ... soft. I was just rubbin her hair with it cause she has a lot of dry skin on her scalp and it helped loosen it up and smooth it."


I wonder if we have sunflower oil with vit e in it here?



I may have to keep an eye out :)..



I've got grape seed & veggie oil in the pantry.

drunk faith1 1 child; Alabama 10081 posts
8th Mar '13

My blog is almost to 200 unique visitors. I'm kinda excited.

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
8th Mar '13
Quoting lolajessup:" <blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" How has it been on your bubs skin? That sounds ... [snip!] ... soft. I was just rubbin her hair with it cause she has a lot of dry skin on her scalp and it helped loosen it up and smooth it."


I might try that for our LO!!



He has that too.



Check your PM's mama :)

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" I wonder if we have sunflower oil with vit e in it here? I may have to keep an eye out :).. I've got grape seed & veggie oil in the pantry. "</blockquote>




I'd use grapeseed. I was gonna put that in my post too but I was like "does anyone really have that?" Haha. I just realized my sunflower oil was enriched with vit e. I was like sweet even better. I saw it the other night when I was cooking.

BunnyGirl19 Due December 13; 3 kids; 10 angel babies; Oregon 16864 posts
status 8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting lolajessup:</b>" <blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" How has it been on your bubs skin? That sounds ... [snip!] ... soft. I was just rubbin her hair with it cause she has a lot of dry skin on her scalp and it helped loosen it up and smooth it."</blockquote>




If it's cradle cap the oil is going to aggravate it since it's a form of eczema (I just read this in a parenting magazine). The reason they get those flaky plaques of skin are from dry skin and excess oil production.

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting BunnyGirl19:</b>" <blockquote><b>Quoting lolajessup:</b>" <blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" ... [snip!] ... this in a parenting magazine). The reason they get those flaky plaques of skin are from dry skin and excess oil production."</blockquote>



I thought cradle cap was more crusty? It's dry skin? That's all it is is like little dry flakes when I brush her hair. I thought the oil would help if it was dry to keep It from turning into cradle cap(assuming that it was te crusty stuff babies get). Hmmm. I just started no poo for washing my hair. Should I use that on her instead of baby soap when she bathes? Will that help with the drying out soap does to her? I didn't know if I could do it to a baby but now I think of it idk why I couldn't since its normal stuff, I just hadn't thought it through.

susanesque 2 kids; Georgia 8425 posts
8th Mar '13
Quoting FaithLovesPussyCats:" They look good! What pattern are you using? And in my wipe solution I use water, coconut oil, tea tree oil if I can find it, and witch hazel."



Thank you! I stretched out a swaddlebees size small and pinned it to some foam board, then traced around it and added a seam allowance. I think a real pattern would work better, but they seem to be the right size. :)

susanesque 2 kids; Georgia 8425 posts
8th Mar '13
Quoting lolajessup:" <blockquote><b>Quoting susanesque:</b>" Here you go, Rachel! These are the two t-shirt ... [snip!] ... vegetable oil, almond oil and coconut oil are also acceptable oils. Some people put lavender in there or other essential oils."



So would just plain vitamin E work for the oil? I would use olive oil, but it kinda smells funky. Then again, if I used a little baby shampoo and tea tree oil maybe I wouldn't smell it?

BunnyGirl19 Due December 13; 3 kids; 10 angel babies; Oregon 16864 posts
status 8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting lolajessup:</b>" <blockquote><b>Quoting BunnyGirl19:</b>" <blockquote><b>Quoting lolajessup:</b>" ... [snip!] ... if I could do it to a baby but now I think of it idk why I couldn't since its normal stuff, I just hadn't thought it through."</blockquote>




Obviously you'd have a better idea of what's on her head, but if it's just flaky like dandruff it shouldn't hurt to use the wash on her.

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting susanesque:</b>" So would just plain vitamin E work for the oil? I would use olive oil, but it kinda smells funky. Then again, if I used a little baby shampoo and tea tree oil maybe I wouldn't smell it?"</blockquote>



Yeah you can. I've only seen vit e in tiny bottles. I'd probably use the whole bottle everyday haha. But if u can fine a big bottle I would. The sunflower oil does smell weird. It actually has made my dipes stink like I'm cooking oil on them :? It's fine until they get washed. Idk why. I wanna use my coconut oil but I think thts what hurt her butt so I'm scared to try again. That smells really good IMO.

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44070 posts
8th Mar '13

<blockquote><b>Quoting BunnyGirl19:</b>" <blockquote><b>Quoting lolajessup:</b>" <blockquote><b>Quoting BunnyGirl19:</b>" ... [snip!] ... you'd have a better idea of what's on her head, but if it's just flaky like dandruff it shouldn't hurt to use the wash on her."</blockquote>




It's just like little skin flakes.