Reply
Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
12th Mar '13
Quoting Moses.:" I have some ALva's that are huge. But not all are. A lot of mine are normal sized, then I have some that run smaller"


My 'normal' alvas had weird sizing but were still too small - even with our largest of the bunch, the colour snap were consistant though & sized larger, he still outgrew them at 10mo.

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
12th Mar '13

I got a sneak peek of another of my customs today, its not finished yet - still has snaps and top stitching to go.. but omg, i love it!!



So excited to get all my WAHM fluff!



ETA:
Look at the awesome snap colours!



dippee_zps81836ab3.jpg

lolajessup 3 kids; 1 angel baby; Beaverton, Michigan 44071 posts
12th Mar '13

<blockquote><b>Quoting LoveMyBubbaBoy:</b>" For those who have cloth diapered a newb, what did you use? Why did you like it? And how big of a stash did you have? I'm 18 weeks with number 2 so just curious. :) Gotta start planning."</blockquote>



I have the bmbs but as I think I've told you they run small. So I wouldn't waste your money unless you knew you were having a small preemie. But what they're coming in handy for now is a doubler to put inside my flats. Her AI2 nb soakers fit absolutely perfectly in there. So I'm glad ill be getting use out of them for awhile longer. They could still fit but she pees too much for them cause shes a HEAVY wetter and the soaker is just too small on its own.



The grovia nb AIOs do not get tight enough in Scarlytt's legs. She's in the 9#s and they fit her waist fine but her legs are so skinny they just don't get tight enough. She pees directly out the side when shes nursing and I'm fairly sure it doesn't even touch the dipe haha



I have flats(receiving blankets) that are small and fit her pretty well and are versatile in size. I use OS tiny tush covers with them and they fit her awesome. They get tight enough on her legs and I've only had one leak and I realized I hadn't snapped it far enough so there was a gap on her leg.



I have some Rebranded OS alvas that

susanesque 2 kids; Georgia 8425 posts
12th Mar '13
Quoting Ecstasy:" I got a sneak peek of another of my customs today, its not finished yet - still has snaps and top stitching ... [snip!] ... and top stitching to go.. but omg, i love it!! So excited to get all my WAHM fluff! ETA: Look at the awesome snap colours! "


That is soooo pretty! Who is making them?

Boog's Mama. 1 child; Little Rock, AR, United States 9064 posts
12th Mar '13

How are the ittibitti d'lish aios?

BunnyGirl19 4 kids; 10 angel babies; Oregon 16920 posts
12th Mar '13

<blockquote><b>Quoting BoogaButt's Momma.:</b>" How are the ittibitti d'lish aios?"</blockquote>




Love them, but they run on the small side. I prefer their SIO style over the AIO though. Personal preference.

Boog's Mama. 1 child; Little Rock, AR, United States 9064 posts
12th Mar '13
Quoting BunnyGirl19:" <blockquote><b>Quoting BoogaButt's Momma.:</b>" How are the ittibitti d'lish aios?"</blockquote> ... [snip!] ... Love them, but they run on the small side. I prefer their SIO style over the AIO though. Personal preference."


Jace is about 10 lbs. Their smalls are 8-16lbs ans mediums are 14-26lbs..how small do they run? Which should I get?

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
12th Mar '13
Quoting susanesque:" That is soooo pretty! Who is making them?"


IKR!



Im in fluffy heaven haha!!



Dippee Dypees is making that one :), i dont think shes got any fabric cuts left though?.. You could always ask but i think she only had 3 avail? (shes on FB)

BunnyGirl19 4 kids; 10 angel babies; Oregon 16920 posts
13th Mar '13

<blockquote><b>Quoting BoogaButt's Momma.:</b>" Jace is about 10 lbs. Their smalls are 8-16lbs ans mediums are 14-26lbs..how small do they run? Which should I get?"</blockquote>




If he's thin, go for the smalls. They fit my skinny son until around 14 lb.

~The Lunar Flower~ 2 kids; Alabama 6748 posts
13th Mar '13

<blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" I got a sneak peek of another of my customs today, its not finished yet - still has snaps and top stitching ... [snip!] ... and top stitching to go.. but omg, i love it!! So excited to get all my WAHM fluff! ETA: Look at the awesome snap colours! "</blockquote>




Soooooo pretty! :D

Ecstasy 18 kids; Cuba 7748 posts
13th Mar '13
Quoting ~The Lunar Flower~:" <blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" I got a sneak peek of another of my customs today, ... [snip!] ... it!! So excited to get all my WAHM fluff! ETA: Look at the awesome snap colours! "</blockquote> Soooooo pretty! :D"


DH was like 'uhhhh..... why is it so girly/gay?! :shock: ' ... MEN! :roll:



I love pretty fluff lol! I cant have everything dinosaurs etc for the boys, mummy needs something pretty to look at sometimes too haha!



My boys will rock the rainbow :wink:

LoveMyBubbaBoy 2 kids; Michigan 3190 posts
13th Mar '13
Quoting lolajessup:" <blockquote><b>Quoting LoveMyBubbaBoy:</b>" For those who have cloth diapered a newb, ... [snip!] ... had one leak and I realized I hadn't snapped it far enough so there was a gap on her leg. I have some Rebranded OS alvas that"


Yeah you said that they run small so I had her add some crossover snaps to my order. :)



And thanks everyone! I have a lot to google now. :)

~The Lunar Flower~ 2 kids; Alabama 6748 posts
13th Mar '13

<blockquote><b>Quoting Ecstasy:</b>" DH was like 'uhhhh..... why is it so girly/gay?! :shock: ' ... MEN! :roll: I love pretty fluff lol! ... [snip!] ... dinosaurs etc for the boys, mummy needs something pretty to look at sometimes too haha! My boys will rock the rainbow :wink:"</blockquote>



DH says the same about DS's baby leg warmers because they are rainbow. I think they are adorable though! Plus, its not like I'm gonna make him wear them through highschool lol

Boog's Mama. 1 child; Little Rock, AR, United States 9064 posts
13th Mar '13

<blockquote><b>Quoting BunnyGirl19:</b>" <blockquote><b>Quoting BoogaButt's Momma.:</b>" Jace is about 10 lbs. Their smalls ... [snip!] ... run? Which should I get?"</blockquote> If he's thin, go for the smalls. They fit my skinny son until around 14 lb."</blockquote>



I just went ahead and got a rumparooz os lol hopefully it works well.

~Manda Panda +3 1/2~ 16 kids; Arkansas 39074 posts
13th Mar '13

I love itti bitti way better than Rumparooz.
And like Bunny I like the snap in soakers. There's a ton of them so its extremely customizable.