Reply
Septum Ring? user banned
30th Jun '12

Does anyone have their septum pierced? Like it? Hurt?

Momma Squishy of 3.5 19 kids; Iowa 13929 posts
30th Jun '12

I love mine,I have a small hoop. It didn't hurt as much as I thought it would, it was pretty easy.

kthx. Due January 14; Cleves, Ohio 66546 posts
status 30th Jun '12

Yep, and I love it. I don't think I'll ever take it out.



I've had it done twice. First time didn't hurt at all. Second time hurt like a b***h. It's easy and painless to flip up in your nose, too.

Ms.Tay(#1 mommy) Due November 25; 1 child; 3 angel babies; Oklahoma 288 posts
30th Jun '12

yes love mine to. didnt hurt to me. but my pain level is very high lol

Vivialopod 2 kids; Vantaa, Finland 42775 posts
30th Jun '12

Hurt like a f**king c**t. I love it though.

Meℓony ♥ 1 child; Huntsville, AL, United States 3798 posts
30th Jun '12

Everyone I know that has it said it hurts like a biiiiitch. I'm scared to get it done.. lol

kthx. Due January 14; Cleves, Ohio 66546 posts
status 30th Jun '12
Quoting Kawaiisaurus:" Hurt like a f**king c**t. I love it though."


Did you get it done through your cartilage?

Vivialopod 2 kids; Vantaa, Finland 42775 posts
30th Jun '12

<blockquote><b>Quoting kthx.:</b>" Did you get it done through your cartilage?"</blockquote>




No, just the flap of skin.

kthx. Due January 14; Cleves, Ohio 66546 posts
status 30th Jun '12
Quoting Kawaiisaurus:" <blockquote><b>Quoting kthx.:</b>" Did you get it done through your cartilage?"</blockquote> No, just the flap of skin."

Dang. Mine didn't hurt at all. My eyes watered like crazy, but no pain.. lol.

Brooke&Joshua = Liam&Owen 50 kids; Benton, Maine 407 posts
2nd Jul '12

I've had mine done for just over 2yrs now, love it (: Mine kinda hurt but they did it with a 14g instead of 16g because they were all out of 16g jewelery and didn't even tell me until afterwards.

Charlie's Lovely Mommy 1 child; Granville, Massachusetts 1794 posts
4th Jul '12

Yup! I love my septum. It's a 16 guage, and it's little and cute. I changed the balls on them to blue instead of silver. It's pretty easy to cleanand take care of. And it didn't hurt at all getting it pierced.

Elisa Nance Due September 30 (girl); Seaside, Oregon 40 posts
13th Sep '12

Used to have mine. But I took it out because too many people were getting it, and stupid little scene girls were all getting it too. -.-
Of course it hurt, it's a needle going through you. haha. It didn't actually hurt that bad though because if it is done correctly, it is not pierced through the cartilage of the septum, but rather just below the cartilage. Once its done and over with, it pretty much didn't hurt at all after. But, it's different for everyone.