Reply
Mrs.Dani Due July 3; 1 child; 3 angel babies; Oxnard, California 10272 posts
14th Jan '13
Quoting L☮J:" <blockquote><b>Quoting Mrs.Dani:</b>" I need to start keeping all my photography stuff ... [snip!] ... mm though would it? "</blockquote> Get a llegit Nikon one. No idea about six feet away I've used it farther than that"


You have? It said it can be used up to 6 feet away. I think I may just buy it and see how it works.

Mrs.Dani Due July 3; 1 child; 3 angel babies; Oxnard, California 10272 posts
14th Jan '13

I just got CS6 so I can now shoot in RAW. Is there an easy way to go through photos and delete? What I used to do was open up my SD card and it would open the photos into a windows gallery and I could delete from there quickly. Do I have to open up every photo in photoshop before I delete it?

1 child; Chicopee, MA, United States 30921 posts
14th Jan '13

any Nikon D40 users? reviews?

Mrs.Dani Due July 3; 1 child; 3 angel babies; Oxnard, California 10272 posts
14th Jan '13
Quoting
existentialism 2 kids; Texas 16990 posts
14th Jan '13
Quoting Chuck Finley.:" Wireless remote."

Or self timer, but it's less than ideal lol

existentialism 2 kids; Texas 16990 posts
14th Jan '13
Quoting Mrs.Dani:" Are they universal with cameras/tripods? "

No, because different cameras have different technologies, so they're not entirely universal but they aren't like SUPER model specific. You'll find one that covers a range of models.

existentialism 2 kids; Texas 16990 posts
14th Jan '13

Dani, here's the Nikon remote for what you need. It's not expensive, as I figured. http://www.amazon.com/Nikon-ML-L3-Wireless-Remote-Control/dp/B00007EDZG

1 child; Chicopee, MA, United States 30921 posts
14th Jan '13
Quoting Mrs.Dani:" I have the D40x. What do you have now? "


well i had plans to take over my moms nikon d5100 since she had no idea what shes doing with it, but shes now taking photography classes so shes keeping it

Mama Mallo (: 2 kids; Texas 6512 posts
14th Jan '13

I don't wanna flood you guys with questions, kinda thinking about going back and reading this entire thread!



Or getting the For Dummies book ;-)



I tried to mess around with a few buttons on my camera earlier.. Just made everything shaky and look like crap. O_O

.free. 2 kids; Arkansas 36040 posts
14th Jan '13
Quoting Mama Mallo (::" I don't wanna flood you guys with questions, kinda thinking about going back and reading this entire ... [snip!] ... book ;-) I tried to mess around with a few buttons on my camera earlier.. Just made everything shaky and look like crap. O_O"

What mode were you on? P, S, A, M?
Can you post a photo that you say is shaky so I can check out your settings? Or did you delete them because they were shaky :P

Mama Mallo (: 2 kids; Texas 6512 posts
14th Jan '13
Quoting L☮J:" What mode were you on? P, S, A, M? Can you post a photo that you say is shaky so I can check out your settings? Or did you delete them because they were shaky :P"


totally deleted em' lol they were SO terrible.
I ALWAYS shoot in auto mode. I don't even know where to begin in manual O_O

.free. 2 kids; Arkansas 36040 posts
14th Jan '13
Quoting Mama Mallo (::" totally deleted em' lol they were SO terrible. I ALWAYS shoot in auto mode. I don't even know where to begin in manual O_O"

This is super helpful:
http://camerasim.com/camera-simulator/



You plug in shutter speeds and apertures etc, and it'll show you how the image would show up.

Mama Mallo (: 2 kids; Texas 6512 posts
14th Jan '13
Quoting L☮J:" This is super helpful: http://camerasim.com/camera-simulator/ You plug in shutter speeds and apertures etc, and it'll show you how the image would show up."


yes very helpful! Is that the only picture to practice with?
I don't know where all those buttons are on my camera O_O I paid like 600 dollars for a camera that I hardly use.. my iphone takes better pictures :P lol fail. it's my new years resolution to figure out how to work this dang thing :P

.free. 2 kids; Arkansas 36040 posts
14th Jan '13
Quoting Mama Mallo (::" yes very helpful! Is that the only picture to practice with? I don't know where all those buttons are ... [snip!] ... use.. my iphone takes better pictures :P lol fail. it's my new years resolution to figure out how to work this dang thing :P"

You have a D3100 right? (going from my flash topic :wink: lol)

Mama Mallo (: 2 kids; Texas 6512 posts
14th Jan '13
Quoting L☮J:" You have a D3100 right? (going from my flash topic :wink: lol)"


yes! :D