Reply
MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting Reilly and Lila's Mommy:" How do you get it out then lol. Because there have been times that I've bled through to my underwear and I can't get the fuckers out. :? They have become my "period" underwear :lol:"



HAHA Yup, been there. I have a couple designated for that purpose.



The BEST way to prevent stains is to rinse your pads after use in COLD water! I personally don't do this. I just fold them up, and toss them in my dirty clothes hamper and wash with my regular laundry; and I don't have stains on my cloth.
You can also find products like Biokleen's Bac Out spray. This is an all natural enzyme cleaner that REALLY works to get stains out! I used to use it on my DDs cloth diapers and never had any issues! <3
Bleach is not recommended for the following reasons:



  1. Bleach is hard on the fabric and can deteriorate the area around the snap.
  2. Chlorine bleach is an extremely harmful chemical - both to our bodies and the environment. An oxygen-based bleach is a better alternative.

Fabric Softener is not recommended for the following reasons:



  1. Fabric softener is generally a collection of perfume and chemicals -- which you probably don't want polluting the environment, much less that part of your body!
  2. Using fabric softener actually makes your cloth less absorbent.
MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting PeanutButter*superkink*:" They're too cute to bleed on lol"


lmao :D

user banned 3 kids; Washington 15083 posts
30th Sep '12

What kind of fabric touches your skin? I've heard of these, but never used one.

MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting Sour Daisy:" Can I claim the pink birds and brown swirls 3 pack?! Can pay tonight!"


Sure can!!! Want me to send you an invoice, or do you just want to send the payment now?

MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting boobook:" What kind of fabric touches your skin? I've heard of these, but never used one."



The outside fabric is a cotton print, and the inside is 100% cotton flannel, and there is a hidden layer of PUL on the inside to make them waterproof.

Mrs. Conan O'Brien 2 kids; Colorado 20923 posts
30th Sep '12
Quoting Bosco123:" I use them!! I've bought from this momma twice and I love them! She's so helpful with any questions you ... [snip!] ... you have too :) Of course I don't need any of these deals cause I'm set now, lol. I might want a wet/dry bag soon though!"


on your more heavy flow days, how long do these pads last?

Bosco123 1 child; Oklahoma City, OK, United States 1493 posts
30th Sep '12
Quoting
user banned 3 kids; Washington 15083 posts
30th Sep '12

<blockquote><b>Quoting MommyCaroline:</b>" The outside fabric is a cotton print, and the inside is 100% cotton flannel, and there is a hidden layer of PUL on the inside to make them waterproof."</blockquote>



They sound comfy. I'm not sure I can order any ATM... Do you sell them regularly?

Mrs. Conan O'Brien 2 kids; Colorado 20923 posts
30th Sep '12
Quoting Bosco123:" Mine isn't like SUPER heavy, but they last about the same as a reg pad, 4ish hours. I've never had a ... [snip!] ... are a bit bulky but the smaller ones work perfect for me and a just way more comfortable. I wear the "regular" ones at night. "


yea mine don't usually get super heavy either but just wanted to make sure. sounds good. I could always buy some overnight ones too

MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting boobook:" <blockquote><b>Quoting MommyCaroline:</b>" The outside fabric is a cotton print, ... [snip!] ... to make them waterproof."</blockquote> They sound comfy. I'm not sure I can order any ATM... Do you sell them regularly?"



I do! :) When I start to run low, I make a bunch more. I usually make a dozen or so of each size at a time.

Mrs. Conan O'Brien 2 kids; Colorado 20923 posts
30th Sep '12
Quoting MommyCaroline:" I do! :) When I start to run low, I make a bunch more. I usually make a dozen or so of each size at a time."


sweet. I will definitely be ordering some, not ATM though.

Belle De Jour 2 kids; Kentucky 18401 posts
30th Sep '12
AQuoting MommyCaroline:" HAHA Yup, been there. I have a couple designated for that purpose. The BEST way to prevent stains ... [snip!] ... polluting the environment, much less that part of your body! Using fabric softener actually makes your cloth less absorbent."


Awesome! If I didn't like tampons so much I would so do this! I just can't stand the feeling of the wet pad down there :oops: They look really good though. :D

Mrs. Conan O'Brien 2 kids; Colorado 20923 posts
30th Sep '12

I'm gonna PT you for when I want to buy them lol.

MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting Reilly and Lila's Mommy:" Awesome! If I didn't like tampons so much I would so do this! I just can't stand the feeling of the wet pad down there :oops: They look really good though. :D"



See, the beauty of switching to cloth is that you never feel wet or funky down there... The cotton fabrics soak up the moisture, and spread it throughout the inner core. So all you feel is the soft cotton against your skin. When you DO feel some wetness after a few hours, that is your cue to change the pad, because it is full. :wink:

MommyCaroline 1 child; California 19978 posts
30th Sep '12
Quoting