Reply
♥garrett&adalyn 2 kids; Texas 10762 posts
9th Apr '13

<blockquote><b>Quoting TPalermo:</b>" Ugh! So, after my first two miscarriages and a whole bunch of tests and stuff, I was told that I would ... [snip!] ... these people said. I didn't even put everything that was said here because they were so rude. I hate feeling this way :cry:"</blockquote>




Wtf. That's not even right. They can't get in trouble for that? Surely SOME company will insure you when you're already pregnant

Princess Celestia +1 1 child; Tallahassee, Florida 3636 posts
9th Apr '13
Quoting TPalermo:" Ugh! So, after my first two miscarriages and a whole bunch of tests and stuff, I was told that I would ... [snip!] ... these people said. I didn't even put everything that was said here because they were so rude. I hate feeling this way :cry:"


:? I'd have asked to speak to his supervisor, wow.



Not everything is black and white, he should understand that since he WORKS FOR AN INSURANCE COMPANY.



And idk you're willing to go the midwife route, but some midwives will allow payment plans if it comes down to it and you can't find insurance anywhere. Idk if OBs will do that.

TPalermo Due October 12; 32 kids; New Hampshire 19 posts
9th Apr '13
Quoting gare bear's mommy +1:" <blockquote><b>Quoting TPalermo:</b>" Ugh! So, after my first two miscarriages and ... [snip!] ... That's not even right. They can't get in trouble for that? Surely SOME company will insure you when you're already pregnant"


Yeah. It's not right. The financial aid adviser at the hospital that I just got off the phone with told me that they have no right talking to me like that. She said if it happens again, to get the person's name and company name and phone number and report that person to his superiors in the company. Umm... Yeah.



I've been looking for insurance for a couple of months now and so far, no luck. No one will insure me with the pregnancy. Even plans that only cover maternity have denied me because I was already pregnant. The best thing the hospital has been able to tell me so far is that they will work with me after the baby is born to set up a payment plan. I guess that's something anyway.

TPalermo Due October 12; 32 kids; New Hampshire 19 posts
9th Apr '13
Quoting Princess Celestia [11]:" :? I'd have asked to speak to his supervisor, wow. Not everything is black and white, he should understand ... [snip!] ... some midwives will allow payment plans if it comes down to it and you can't find insurance anywhere. Idk if OBs will do that."

I was so upset that I didn't even think of it. I just wanted him off my phone.



We are actually using the only midwife service in the area. They are connected to the hospital and have a birthing center at the hospital. I was amazed that there is hardly anything for pregnant women in the closest town where I live. But I suppose being a college town, they must feel that there is no use for maternity services? Even the maternity ward in the nearest hospital consists of a labor room, 2 recovery rooms, and some pretty outdated looking equipment. The midwife's birthing center is about 40 minutes away from us, but it's up to date, comfortable, and the midwives are awesome!

A, E & W's mommy Due October 21; Bulgaria 15280 posts
9th Apr '13
Quoting TPalermo:" I was so upset that I didn't even think of it. I just wanted him off my phone. We are actually using ... [snip!] ... midwife's birthing center is about 40 minutes away from us, but it's up to date, comfortable, and the midwives are awesome! "


I feel the same way about our town but there are 140+ births a month in a town with one hospital and 7 birthing/recovery rooms, we don't have any midwives or a birthing center. They can only keep women in the hospital for 12 hours after delivery because they need the room for the next woman and delivering in the assessment room or behind a room divider is not entirely uncommon.

TPalermo Due October 12; 32 kids; New Hampshire 19 posts
9th Apr '13
Quoting A, E & W's mommy:" I feel the same way about our town but there are 140+ births a month in a town with one hospital and ... [snip!] ... they need the room for the next woman and delivering in the assessment room or behind a room divider is not entirely uncommon."


140 births a month! Wow! The town I live in only has a total of about 355 people. That's why we go to the closest large town to us to go shopping. The one large enough to have it's own hospital. LOL And that's still a good ways off.

TPalermo Due October 12; 32 kids; New Hampshire 19 posts
9th Apr '13

I'm feeling quite a bit better. Thank you all for being such great support!



On another topic, has anyone else noticed their pets getting more clingy and/ or protective since getting pregnant? I have one cat that thinks he needs to be in my lap all the time and comes to check on me several times a night. Before, he was not a lap cat at all and didn't really want much to do with me unless he was in a playful mood.

Charlotte & Gabe 2 kids; California 14277 posts
9th Apr '13

how is everyone today?

Princess Celestia +1 1 child; Tallahassee, Florida 3636 posts
9th Apr '13
Quoting TPalermo:" I'm feeling quite a bit better. Thank you all for being such great support! On another topic, has anyone ... [snip!] ... times a night. Before, he was not a lap cat at all and didn't really want much to do with me unless he was in a playful mood."


My dogs are superrr clingy. I'm a firm believer that they KNOW, lol.

Princess Celestia +1 1 child; Tallahassee, Florida 3636 posts
9th Apr '13
Quoting Jenna&Charlotte:" how is everyone today?"


Better than yesterday. Yesterday, I felt like I got hit by a train. A train consisting of puke and pain, lol.



Today has been surprisingly good, no puke, and a continuous appetite. How about yourself?

Soon 2 be mom of 3 Due November 6; 2 kids; Massachusetts 412 posts
9th Apr '13
Quoting A, E & W's mommy:" <blockquote><b>Quoting Soon 2 be mom of 3:</b>" This may be a silly question but how ... [snip!] ... the pubic bone. At 12 weeks you should be able to feel the hard ridge of the top of your uterus. Called palpating the uterus"

Good to know I am only 10 weeks almost 11 weeks I'll see the Dr next week so maybe she'll do it.

Brite-*37weeks* 1 child; Tampa, Florida 170 posts
9th Apr '13

Hey Ladies it looks like My Husband and I are having a BOY!!! Our tech said that she isnt legally allowed to tell us what we are having till I hit 14 weeks but she did let me know that she is 80% sure its a boy!!!

Elena Gilbert 4 kids; La Center, KY, United States 2730 posts
9th Apr '13
Quoting Brite-*13weeks*:" Hey Ladies it looks like My Husband and I are having a BOY!!! Our tech said that she isnt legally allowed ... [snip!] ... legally allowed to tell us what we are having till I hit 14 weeks but she did let me know that she is 80% sure its a boy!!!"


Yay Congrats!! 3 boys for october! im so jealous everyone is finding out so early!

*021013* 2 kids; 1 angel baby; xxx, OH, United States 3816 posts
9th Apr '13

<blockquote><b>Quoting Elena Gilbert:</b>" Yay Congrats!! 3 boys for october! im so jealous everyone is finding out so early!"</blockquote>




Omg me too!!! I wanna know NOW Lol

Soon 2 be mom of 3 Due November 6; 2 kids; Massachusetts 412 posts
9th Apr '13
Quoting Brite-*13weeks*:" Hey Ladies it looks like My Husband and I are having a BOY!!! Our tech said that she isnt legally allowed ... [snip!] ... legally allowed to tell us what we are having till I hit 14 weeks but she did let me know that she is 80% sure its a boy!!!"

They can tell this soon? I want to know NOW too!!!