Reply
user banned 3 kids; Los Angeles, California 54034 posts
28th Jan '13

We have an ikea couch with changeable upholstery, it's "sectional" I guess, one part is like a lounge seat with a longer leg rest/chaise thing.



I discovered shortly after having kids that expensive furniture was just gonna have to wait until after everyone was post slobber/poop/puke phase.



We like it, though, and being able to easily change the "look" of it is a bonus to me.

Jo&Ry Due May 11 (girl); 33 kids; Manchester, New Hampshire 1375 posts
28th Jan '13
Quoting Cindy[+1]♥:" Sectional, one kid.. And a husband who is a coal miner lol. Very easy to clean.. Ive had this for 2 years ... [snip!] ... discovered a couple months ago that i can take off the cushion covers and wash them lol. We paid around 500$ for this one. "


when i had mine it was very light tan and my daughters father works on cars and we had three dogs, i used to take all the covers off throw em in the wash with a drop of dish soap and the came out like brand new! i loved it cuz it got the hair off and smelt way better so totally agree!!

homes cool TTC since May 2014; 2 kids; 2 angel babies; Indiana 61360 posts
status 28th Jan '13

This is embarrassing because it is a mess, but this gives you an idea..



197338_10150208670845831_3440271_n.jpg



It is huge.

Cindy[+1]♥ TTC since Jul 2014; 1 child; Kentucky 11079 posts
28th Jan '13
Quoting Jo&Ry:" when i had mine it was very light tan and my daughters father works on cars and we had three dogs, i ... [snip!] ... a drop of dish soap and the came out like brand new! i loved it cuz it got the hair off and smelt way better so totally agree!!"


Yep.. I had been using an attachment to a shampooer to clean this.. Then i realized the covers came off lmbo.

Reise's Mommy 2 kids; Kentucky 1722 posts
28th Jan '13
Quoting Katrina,Phia&Easton's Ma:" This is kind of what we have-My daughter has been bound and determined to wreck it lol I saw a pin on Pinterest to clean it with rubbing alcohol but I have yet to try"


I tried that and my entire house smelled for like 2 weeks, even with the windows all open when I did it. DH was not happy.

homes cool TTC since May 2014; 2 kids; 2 angel babies; Indiana 61360 posts
status 28th Jan '13

I use vinegar/water to clean ours.

Fertile Mertile + D & C 2 kids; Sumter, SC, United States 37083 posts
28th Jan '13

Does anyone have a leather couch with a picture?

Piecey. Due May 13; 3 kids; K-Town, KL, Germany 65159 posts
status 28th Jan '13
Quoting Fertile Mertile + D & C:" How is the leather with the kids? Is it top leather?"


I have no idea what kind of leather it is. It's not fake leather...that's about all I know :lol:



These are old but you get the idea I guess
2q9yp79.jpg2iuf0ih.jpg

susanesque 2 kids; Georgia 8425 posts
28th Jan '13
Quoting Katrina,Phia&Easton's Ma:" This is kind of what we have-My daughter has been bound and determined to wreck it lol I saw a pin on Pinterest to clean it with rubbing alcohol but I have yet to try"


It works! The only problem is, ours is so far gone I have yet to clean it completely. The rubbing alcohol works, though! :) I wish the covers of ours came off.

Fertile Mertile + D & C 2 kids; Sumter, SC, United States 37083 posts
28th Jan '13
Quoting Piecey.:" I have no idea what kind of leather it is. It's not fake leather...that's about all I know :lol: These are old but you get the idea I guess "

Is that the same couch in both pictures?

Piecey. Due May 13; 3 kids; K-Town, KL, Germany 65159 posts
status 28th Jan '13
Quoting Fertile Mertile + D & C:" Is that the same couch in both pictures?"


yeah.

Fertile Mertile + D & C 2 kids; Sumter, SC, United States 37083 posts
28th Jan '13
Quoting Piecey.:" yeah."


it looks nice. I love your avi btw, adorable child!