Reply

Cast Your Vote:

    • Cute -- Votes: 10
    • Annoying -- Votes: 18
Madi's*Mama Due November 2; 1 child; Holland, Michigan 7391 posts
14th Mar '13
Quoting ♫ boobook ♫

oh my goodness I wouldn't be able to keep them straight lol

Lauralie89 3 kids; Pennsylvania 2244 posts
14th Mar '13

I love "S" names..my boys names are Stewart and Sage. And if we have a girl SO and I love the name Scarlett. I never really set out doing that on purpose but I guess S names sound better to me.

THE Draco Malfoy 2 kids; Tennessee 20890 posts
14th Mar '13
Quoting Madi's*Mama:" I'm really hoping for a boy this time and Mason just sounds nice with our last name plus we can use Scott ... [snip!] ... keep the tradition from DH's family going. DH is Scott, his dad's middle name is Scott so I think it would be nice to use it. "

Mason Scott is cute. i love McKenzie too!

Madi's*Mama Due November 2; 1 child; Holland, Michigan 7391 posts
14th Mar '13
Quoting Lauralie89:" I love "S" names..my boys names are Stewart and Sage. And if we have a girl SO and I love the name Scarlett. I never really set out doing that on purpose but I guess S names sound better to me."

yeah that's kind of how it was with us to. It's not on purpose they just sound good to us. Also, I feel they are, idk how to say it, 'normal'. Like not crazy off the wall names, KWIM?

Sierra&Aria[09.14.12] 1 child; Illinois 366 posts
14th Mar '13

My mom sorta matched our names, Erica Sierra snd Dakota. They all have three syllables and end in A. My niece happened to follow (Calisha) and my daughter did too (Aria) neither my sister or I noticed we did it until after our children were born. lol



EDT for phone stupidity.

Lauralie89 3 kids; Pennsylvania 2244 posts
14th Mar '13

<blockquote><b>Quoting Madi's*Mama:</b>" yeah that's kind of how it was with us to. It's not on purpose they just sound good to us. Also, I feel they are, idk how to say it, 'normal'. Like not crazy off the wall names, KWIM?"</blockquote>



Ya, I wouldn't go out of my way to make all my kids names start with a specific letter and just make them up as I go. They have to be real names that sound nice. If this baby is in fact a boy (my dr isn't 100%) he most likely won't have an S name because SO and I have only liked 2 or 3 names and they don't start with an S.

THE Draco Malfoy 2 kids; Tennessee 20890 posts
14th Mar '13

When MIL was younger, she knew a family who's kids:
Ricky
Randy
Ronnie
Renee
Ross
Roger
Rochelle
Rocky
Ronda

Mari-C 18 kids; Nebraska 3695 posts
14th Mar '13

I personally am not for matching names. Even if I had twins I wouldn't pick similar or matching names, and wouldn't dress them the same either. I see parents that have kids (same sex) a couple years apart and dress them in the exact same clothes only different sizes . I mean to each their own right, but not for me.

Names with the same letter isn't a big deal. Our first DD is named Emmy and if we have a boy we love the name Evan so they will have the same beginning leter and same number of letters lol.

Boobo&bugs 2 kids; Simpsonville, South Carolina 7824 posts
14th Mar '13

<blockquote><b>Quoting TrixieGirl:</b>" love that name. do it"</blockquote>




I'm so tempted to. If we have another girl it will be on the short list I guarantee it.

☃ ❄ ☃ ~, FL, United States 68380 posts
status 14th Mar '13

It would depend on the names.

Mrs.Dani Due July 3; 1 child; 3 angel babies; Oxnard, California 10272 posts
15th Mar '13

I feel like I might have that same problem. I have a son Alistair and if we have a girl I have picked out Athena, and DH really LOVES Atlas. I think I may go with Caspian though just so they don't match.

Back to Noob Status Ohio 14048 posts
15th Mar '13
Quoting Madi's*Mama:" So just curious on what others think of names that match or all start with the same letter. I always ... [snip!] ... minds because we discussed this when I was still pregnant with DD :oops: :) I'm just curious to see others opinion on this. "


Usually I hate it, but I kind of like the idea of having twins named Aurora and Athena. :oops:

Mrs.Dani Due July 3; 1 child; 3 angel babies; Oxnard, California 10272 posts
15th Mar '13
Quoting Back to Noob Status:" Usually I hate it, but I kind of like the idea of having twins named Aurora and Athena. :oops:"


This is the name I have picked out for my next girl. Athena Juliette.