Reply
What in the heck is this pain i'm feeling?! KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13

Okay, 35ish weeks right now,
had both kids at 37 weeks so getting kinda antsy, even if i shouldn't.
but today, maybe a handful of times, i've had these sharp pains, in my..vagina? abdomen?
definitely feels like they're in my....innards.
And no, not BH contractions, and not regular contractions- something different.
I'm pretty positive it's not an infection of some sort- i've no other issues but this.
What could it be? I didn't experience it with my other two.

Vivian [♥] 2 kids; Balls Deep, in, Georgia 13909 posts
20th Mar '13

I get this. Especially if I'm walking. Got it with my first too. Just figured it was pressure on my cervix :x

KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13
Quoting Vivian [39.3]:" I get this. Especially if I'm walking. Got it with my first too. Just figured it was pressure on my cervix :x"


I was just googling it and it says it can happen when you're dilating? either weeks or hours before labor. every time it's happened today i've been sitting down or lying down, and it gets worse when i stand.

j0des(+2) 18 kids; Virginia 5095 posts
20th Mar '13

I got that when I was dilating..

KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13
Quoting j0des(+2):" I got that when I was dilating.."



that's what i just read too. how soon after that did you deliver?

Vivian [♥] 2 kids; Balls Deep, in, Georgia 13909 posts
20th Mar '13
Quoting KNZ.:" I was just googling it and it says it can happen when you're dilating? either weeks or hours before ... [snip!] ... or hours before labor. every time it's happened today i've been sitting down or lying down, and it gets worse when i stand. "


I asked that once on here and everyone jumped saying you can't feel dilation.
Sooo.. who knows.
When I felt it with DD, next drs appt I was dilated more.

j0des(+2) 18 kids; Virginia 5095 posts
20th Mar '13

<blockquote><b>Quoting KNZ.:</b>" that's what i just read too. how soon after that did you deliver?"</blockquote>




Not to scare you...



lol sorry.. it was the same day. I was walking around just ugh pinching shooting pains..my water broke after my exam.

KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13
Quoting j0des(+2):" <blockquote><b>Quoting KNZ.:</b>" that's what i just read too. how soon after that ... [snip!] ... you... lol sorry.. it was the same day. I was walking around just ugh pinching shooting pains..my water broke after my exam."


oh man :shock: haha
this last week has been nerve-wracking!
i've had 48 hours of cramping/contractions- then nothing- and now this!
this baby needs to just chill out a few more weeks!

Vivian [♥] 2 kids; Balls Deep, in, Georgia 13909 posts
20th Mar '13
Quoting j0des(+2):" <blockquote><b>Quoting KNZ.:</b>" that's what i just read too. how soon after that ... [snip!] ... you... lol sorry.. it was the same day. I was walking around just ugh pinching shooting pains..my water broke after my exam."


I've been feeling it all day today. And my lower abdomen and back are like, dully aching.
And had some bloody show a few hours ago.
I hate pregnancy.

KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13
Quoting Vivian [39.3]:" I asked that once on here and everyone jumped saying you can't feel dilation. Sooo.. who knows. When I felt it with DD, next drs appt I was dilated more."


well, everyone on BG is practically a medical professional :wink: :D



i don't have another apt til the 29th and i don't think she checks dilation since i'm having the c-sec :?

Vivian [♥] 2 kids; Balls Deep, in, Georgia 13909 posts
20th Mar '13
Quoting KNZ.:" well, everyone on BG is practically a medical professional :wink: :D i don't have another apt til the 29th and i don't think she checks dilation since i'm having the c-sec :?"


you could always ask to be checked. Just to confirm things for yourself :P



Ya, good ole BG, even though my dr said some women can feel it...but everyone on here is right and she is wrong :lol:

KNZ. 3 kids; Washington 59253 posts
20th Mar '13

I'm off to go pick C up from school, but any & all advice still welcome!

j0des(+2) 18 kids; Virginia 5095 posts
20th Mar '13

<blockquote><b>Quoting KNZ.:</b>" oh man :shock: haha this last week has been nerve-wracking! i've had 48 hours of cramping/contractions- then nothing- and now this! this baby needs to just chill out a few more weeks! "</blockquote>




Yeah.. I had contractions for like a month but the week before was HELL. I timed them for the entire week. They were anywhere from 5 mins to 10 mins apart..a couple days before I was freaking out because they were 2 minutes for like 30 minutes.. I thought I was going to have him..he was a tease.lol

Melissa 1 child; Michigan 1411 posts
20th Mar '13

hmmmm. I had really sharp pains in my stomach but I could tell it was her head butting my cervix or whatever she was doing in there (scratching, clawing, stabbing me with a knife) Sometimes I got terrible sharp pains when I was constipated... lol

Chelsea Marie Cate Due April 25 (boy); Cisco, Texas 250 posts
20th Mar '13

I get these pains , especially in the middle of the night... My doc says its ligaments stretching and that you cannot feel dialation .. iv been having them a lot and tomorrow is my 35 week check up so if they check me I guess we will find out .. :-/ all I can say is that they are not comfortable at all !