Reply
BABY FEEEVER!!! S ♥ J ♥ L 1 child; 3 angel babies; Philadelphia, PA, United States 3835 posts
19th Jul '13

about 5 girls on my newsfeed on FB are either just finding out they are pregnant, just finding out the sex of the baby, or just gave birth and it is making me have terrible, terrible, baby fever right now.



It doesn't help that I'm on my period and tired, so I'm emotional right now and legit just cried because I want to have another baby.



It's not that I ever want another baby right NOW, per say, I want the excitement and all of those exciting days and experiences leading up to the baby and surrounding the birth. I don't remember much of DS's newborn days because of how deep my PPD was, so I often crave for those days again.



ugh. We're not even close to TTC right now. Not at least for another 3 years or so, possibly more. There are so many other, new, experiences happening for our family and DS is growing like a week and it's something new with him every day. I would DIE if I got pregnant right now. Legit die because I have mirena and I could have an eptopic (sp?) pregnancy. :shock: and it would just be the WORST timing.



I have 2 years of school left before I can take my boards, then we want to wait a year of me working to have steady income, and THEN try for #2. It just all feels so far away.



ugh. damn you baby fever.

OhSoFKN Fabulous Due December 19 (girl); 1 child; Land O' Lakes, Florida 2314 posts
19th Jul '13

I was having the WORST baby fever! DH said he didn't want anymore kids and I said I didn't want anymore for a loooooong time. I too had really bad PPD and most of my sons newborn days are all a blur to me. Well baby fever hit me hardcore anddddd here I am 18 weeks pregnant with #2 lol.



BG doesn't help much either since its full of pregnant woman lol




Your time will come soon enough. Get what you need to get taken care of then make a baby;) lol

S ♥ J ♥ L 1 child; 3 angel babies; Philadelphia, PA, United States 3835 posts
19th Jul '13
Quoting OhSoFKN Fabulous:" I was having the WORST baby fever! DH said he didn't want anymore kids and I said I didn't want anymore ... [snip!] ... its full of pregnant woman lol Your time will come soon enough. Get what you need to get taken care of then make a baby;) lol"


I know exactly how you feel! Everything during those first few, short and memorable weeks I have absolutely little to no memory of.



I hate it and I hate myself for it.



I can't for #2, but I want DS to be an only child a little while longer and for us to save up some more money.

S ♥ J ♥ L 1 child; 3 angel babies; Philadelphia, PA, United States 3835 posts
19th Jul '13
Quoting OhSoFKN Fabulous:" I was having the WORST baby fever! DH said he didn't want anymore kids and I said I didn't want anymore ... [snip!] ... its full of pregnant woman lol Your time will come soon enough. Get what you need to get taken care of then make a baby;) lol"


and congrats on #2 as well!!!! :)

OhSoFKN Fabulous Due December 19 (girl); 1 child; Land O' Lakes, Florida 2314 posts
19th Jul '13

I'm scared of PPD again, but this time I'm more aware of what to do if it does happen again.



At least you're waiting until you're finantially ready. It'll make it WAY easier to handle having 2 being stable.
If we didn't have the stability then we wouldn't have tried.
And thank you so much! I'm so nervous and excited all at the same time. A toddler and an infant will for sure be an experience.
I joke (well if they did..i would take it:D)and tell people, "At my baby shower just bring diapers for baby and lots of wine for me" LOL!

S ♥ J ♥ L 1 child; 3 angel babies; Philadelphia, PA, United States 3835 posts
19th Jul '13
Quoting OhSoFKN Fabulous:" I'm scared of PPD again, but this time I'm more aware of what to do if it does happen again. At least ... [snip!] ... if they did..i would take it:D)and tell people, "At my baby shower just bring diapers for baby and lots of wine for me" LOL!"


Like you said, knowing and experiencing it before will make it SO much easier to know if it is happening again! But, I hope that is not the case for you and you don't get stuck with PPD again!



I couldn't handle a toddler AND a newborn, so hopefully by the time DS is 4, or going on 5 we'll be either TTC or pregnant with #2.



Best of luck mama!!!!

OhSoFKN Fabulous Due December 19 (girl); 1 child; Land O' Lakes, Florida 2314 posts
19th Jul '13

<blockquote><b>Quoting S ♥ J ♥ L:</b>" Like you said, knowing and experiencing it before will make it SO much easier to know if it is happening ... [snip!] ... a newborn, so hopefully by the time DS is 4, or going on 5 we'll be either TTC or pregnant with #2. Best of luck mama!!!! "</blockquote>




Thank you!!
And hopefully your baby fever goes away and then comes back 2-3 yrs from now haha

October2011 2 kids; Pennsylvania 6908 posts
status 20th Jul '13

I have it too =( 2 months ago I had a chemical pregnancy, it was unplanned..but we were all excited, told our families.. just to lose it a day later. Well that convinced us that we wanted another so we started trying. Didn't get pregnant last month. And i'm in the two week wait now, but I don't feel pregnant. And it sucks because my bro's best friend and my brother n sister in law just started ttc and both got pregnant their first try. (my son took 2 years to conceive). I'm happy for them, really..but it just makes me more angry about my chemical =(

S ♥ J ♥ L 1 child; 3 angel babies; Philadelphia, PA, United States 3835 posts
20th Jul '13

<blockquote><b>Quoting October2011:</b>" I have it too =( 2 months ago I had a chemical pregnancy, it was unplanned..but we were all excited, ... [snip!] ... first try. (my son took 2 years to conceive). I'm happy for them, really..but it just makes me more angry about my chemical =("</blockquote>




Aw I'm so sorry mama! Best of luck and sending baby dust your way!

Emmybean 1 child; Plymouth, United Kingdom 1649 posts
20th Jul '13

BABIES!! I want a fricken football team. My daughter is only 7 months and she is changing so quickly! I have only ever said that I want 1 baby but my god that has changed. I want all the attention and excitement and feeling the LO wiggle about in your belly :) I had horrendous PPD after DD but I really think that I won't get it or get it as bad if I have an other because it was all terror of the unknown with DD and I have experience now. Won't be trying for at least 2 years as SO has school grrrr! I want a big baby bump again!