Reply
sleeping in umbrella stroller user banned
12th Aug '13

This is our stroller



spin_prod_449588901



Every once in a while when we go for walks and take it, Bug falls asleep in it. He's two. His head flops forward when he falls asleep though and it looks really uncomfortable and I always get scared his head is gonna hit the metal bar on the side... but it's super difficult to push it doing a wheelie to keep him reclined because the sidewalks in this town suck and really need to be fixed. Is there any way to keep his head back against the seat instead of flopping forward when he falls asleep?

Supafly★ 2 kids; Poland 14113 posts
12th Aug '13

Get a mini-pillow and prop his head up a little. That's what we do for DS in his car seat.

Colt's mommy 1 child; Moore, Oklahoma 22112 posts
status 12th Aug '13

Can you scoot his butt forward and to one side and allow his to kind of slouch and let his head fall to the other side? I'm not sure how much butt space there is, lol.

Bad Things 1 child; Blacksburg, SC, United States 18121 posts
status 12th Aug '13

Do you have funds to buy a new umbrella stroller?



I have one, I think holds to 50 lbs and reclines. It's also much higher up so you don't have to walk hunchbacked. :) I think I paid forty bucks for it but ill have to check. I'm SO glad I got it!

user banned Due October 22 (boy); 17 kids; Dildo, 4998 posts
12th Aug '13
Quoting Colt's mommy:" Can you scoot his butt forward and to one side and allow his to kind of slouch and let his head fall to the other side? I'm not sure how much butt space there is, lol."


I can but then his head hits the metal bar on the side lol. Aaah

[yo.] 1 child; Gayville, South Dakota 13371 posts
12th Aug '13

<blockquote><b>Quoting Bad Things:</b>" Do you have funds to buy a new umbrella stroller? I have one, I think holds to 50 lbs and reclines. ... [snip!] ... up so you don't have to walk hunchbacked. :) I think I paid forty bucks for it but ill have to check. I'm SO glad I got it!"</blockquote>



!! There's a jeep one? I wanna say. It's the size of an umbrella stroller but looks like a full size one. Super light weight nd has a tray on it and reclines

user banned Due October 22 (boy); 17 kids; Dildo, 4998 posts
12th Aug '13
Quoting Bad Things:" Do you have funds to buy a new umbrella stroller? I have one, I think holds to 50 lbs and reclines. ... [snip!] ... up so you don't have to walk hunchbacked. :) I think I paid forty bucks for it but ill have to check. I'm SO glad I got it!"


I'm only 5'2 so I don't have to bend over to push it lol, yay for being short :D I was thinking of buying a new one but I think it would be pointless, this weekend at my baby shower I'm getting a double umbrella stroller that reclines and since the new baby is due in 10 more weeks I feel like buying a new stroller would be a waste of money, lol. We're getting another double that's one seat in front of the other as well

Bad Things 1 child; Blacksburg, SC, United States 18121 posts
status 12th Aug '13

<blockquote><b>Quoting [yo.]:</b>" <blockquote><b>Quoting Bad Things:</b>" Do you have funds to buy a new umbrella stroller? ... [snip!] ... say. It's the size of an umbrella stroller but looks like a full size one. Super light weight nd has a tray on it and reclines"</blockquote>




Yeah! We got the ignite but idk what I was thinking because its 60 bucks! (I still love it but no tray) I seen the jeep one and its less and looks like there I more on it. Very light weight and worth it. I'd browse on amazon OP.

Bad Things 1 child; Blacksburg, SC, United States 18121 posts
status 12th Aug '13

<blockquote><b>Quoting ☮HippyMama☮:</b>" I'm only 5'2 so I don't have to bend over to push it lol, yay for being short :D I was thinking of buying ... [snip!] ... a new stroller would be a waste of money, lol. We're getting another double that's one seat in front of the other as well"</blockquote>




Aw yeah. Probably would be a waste. :/ idk how old ur lo is, but maybe take along one if those neck pillows? I'm sure it isn't hurting him to sleep like that. Kids sleep in the weirdest positions! Lol

user banned Due October 22 (boy); 17 kids; Dildo, 4998 posts
12th Aug '13
Quoting [yo.]:" <blockquote><b>Quoting Bad Things:</b>" Do you have funds to buy a new umbrella stroller? ... [snip!] ... say. It's the size of an umbrella stroller but looks like a full size one. Super light weight nd has a tray on it and reclines"


My friend has it and I love it, I think it cost him $45? SO is totally against me buying another stroller because I've gone through eight strollers. One was totally unsafe so I tossed it and got a new one, my 6 year old sister broke the front wheels off, so I got another new one, the front wheels fell off that, got another one and someone stole it. A friend borrowed one of my umbrella strollers and GAVE IT AWAY :roll:, a different friend borrowed our replacement umbrella stroller and never returned it and we don't talk anymore, so we got another one and someone in our old apartment got mad that it was in the mudroom and threw it down the stairs (one of my old roommate's drunk friends) and broke the front wheel, like bent the metal bar... and then my dad gave this one to us last time we went to visit. So he's anti-buying new strollers until we get a new place, which should be anytime in the next 6-8 months.

Supafly★ 2 kids; Poland 14113 posts
12th Aug '13
Quoting [yo.]:" <blockquote><b>Quoting Bad Things:</b>" Do you have funds to buy a new umbrella stroller? ... [snip!] ... say. It's the size of an umbrella stroller but looks like a full size one. Super light weight nd has a tray on it and reclines"


I think I have this one. It was $50 at Walmart and I've had it for 3 years now. Not one complaint whatsoever and it's the only stroller both my kids actually slept in.



It's slightly larger than an umbrella but it's very lightweight and worth it considering how much more comfortable it is.

Mommy to B&B 2 kids; 1 angel baby; Texas 931 posts
12th Aug '13

<blockquote><b>Quoting Supafly★:</b>" I think I have this one. It was $50 at Walmart and I've had it for 3 years now. Not one complaint whatsoever ... [snip!] ... in. It's slightly larger than an umbrella but it's very lightweight and worth it considering how much more comfortable it is."</blockquote>



I have this one as well :) both of my kids have slept comfortable in it. I also have a side by side double umbrella stroller that I love and those seats recline. My DD is nearing 3 so she doesn't stay in the stroller much anymore.