Reply
Dexter's 1 year check up :) *pic* [Shelly&Dexter]-29weeks! Due July 3; 1 child; 1 angel baby; London, United Kingdom 3738 posts
status 19th Sep

Dexter had his 1 year check up today.
She said he's perfect. no concerns what so ever and she's totally happy with his development :D



He is 21lb9.5oz. 75cm tall and his head circumference is 48.5cm. which is apparently bigger than average? lol



She's told the name of a skin specialist to ask for about his eczema too. She's said it's been flared up for too long now (10months) and she's disgusted that no one has helped him sooner. THANK GOODNESS someone has finally listened to me about it! :D



He also fed himself with a spoon today for the first time. He scooped the yoghurt and put it in his mouth all by himself! He fed himself the hole small pot! I'm so proud of him :D

I cannot believe he is going to be 1 in 11 days! we've got his party all sorted and everyone we want there is going to be, I'm so excited! But sad at the same time. My little baby is getting so big!



null_zps7223ab1d.jpgHaving some of Nannies chocolate cake for being a good boy at his appointment! :)



null_zps8dbe5d7e.jpgHis hair is getting a bit long! lol. x

lacTAYtor. ☮ 3 kids; North Carolina 4496 posts
19th Sep

He is SUCH a handsome boy, wow!

[Shelly&Dexter]-29weeks! Due July 3; 1 child; 1 angel baby; London, United Kingdom 3738 posts
status 19th Sep
Quoting lacTAYtor. ☮:" He is SUCH a handsome boy, wow!"


aw thank you :)

SquirrelyMom 1 child; Burlington, Ontario 792 posts
19th Sep

omg those eyes <3

lacTAYtor. ☮ 3 kids; North Carolina 4496 posts
19th Sep

<blockquote><b>Quoting [Shellephant]+Dexter:</b>" aw thank you :)"</blockquote>




You are very welcome! His eyes are gorgeous!

Clairebear & Abbey G :) 1 child; Ireland 2149 posts
20th Sep

Awww he is gorgeous! Such lovely eyes too. :)

[Shelly&Dexter]-29weeks! Due July 3; 1 child; 1 angel baby; London, United Kingdom 3738 posts
status 20th Sep

:) thank you! :)



Great new too! The doc is referring him to the Skin Docter!! :D

Megan and Max 1 child; United Kingdom 1338 posts
20th Sep

he's lovely! and yay about them listening to you about his eczema!!
it's been ages since Max's hair was that short too! LOL
Imagine how you'll feel when he is nearly 2! Max's 2nd birthday is less than 2 months away now! :shock:

[Shelly&Dexter]-29weeks! Due July 3; 1 child; 1 angel baby; London, United Kingdom 3738 posts
status 20th Sep
Quoting Megan and Max:" he's lovely! and yay about them listening to you about his eczema!! it's been ages since Max's hair was ... [snip!] ... was that short too! LOL Imagine how you'll feel when he is nearly 2! Max's 2nd birthday is less than 2 months away now! :shock:"


Oh mate! I'm not even thinking about 2!! :O That's just scary. lol



How do you keep Max's hair out of his eyes? Do you cut it or does it just stay out of his eyes? lol. I'm really thinking i've gotta trim his fringe casue it gets in his eyes but I don't wanna do the first snip! I love his hair. lol.

Megan and Max 1 child; United Kingdom 1338 posts
20th Sep
Quoting [Shellephant]+Dexter:" Oh mate! I'm not even thinking about 2!! :O That's just scary. lol How do you keep Max's hair out of ... [snip!] ... really thinking i've gotta trim his fringe casue it gets in his eyes but I don't wanna do the first snip! I love his hair. lol."

I cut his fringe, not a drastic cut but enough to keep it out of his eyes, took him to the hairdressers once to get it cut shorter, just the fringe and she did it for

[Shelly&Dexter]-29weeks! Due July 3; 1 child; 1 angel baby; London, United Kingdom 3738 posts
status 20th Sep
Quoting Megan and Max:" I cut his fringe, not a drastic cut but enough to keep it out of his eyes, took him to the hairdressers ... [snip!] ... after 4 weeks, have just done a little trim myself yesterday as they couldn't fit him in, quite impressed with it actually :) "


Yea my sister cuts her little boys hair by herself. I don't plan on taking him to the hair dressers. :) I'm pretty sure i can trim it myself i'm just scared. I love his cute hair! and how he looks when it's swept aside. it always just falls back in his eyes. lol.

Megan and Max 1 child; United Kingdom 1338 posts
21st Sep
Quoting [Shellephant]+Dexter:" Yea my sister cuts her little boys hair by herself. I don't plan on taking him to the hair dressers. ... [snip!] ... i'm just scared. I love his cute hair! and how he looks when it's swept aside. it always just falls back in his eyes. lol."

unless you want to do a David beckham and get him a headband you'll have to cut it, I didn't want to do Max's but was so scared of it affecting his vision if I left it as it was in his eyes and he kept blinking funny x